My life as Athena and Blizzer Nightlake.

Jag vaknade klockan 05.45
Jag drog på mig skolkläderna, borstade tänderna, åt frulle, borstade håret oså.
Sen drog jag till skolbussen som väntade utanför SGB. 1 minut försenad men hann springa ikapp.
Den stannade vid skolan och innan skolan svängde jag in till Blizzer gav mat och vatten. Sen släppte jag ut honom i hagen fint väder idag.
Sen ringde klockan in. Jag gick i skolan så trååk...
Sen stannade jag i skolan med Soffan och pluggade. Efter det fikade vi med Tyra och sen drog vi mot stallet, tog in dem från hagen, borstade, matade, vattnade (XD), Kratsade, sadlade & tränsade. Sen värmde vi upp i rudhuset och tränade lite dressyr. Efter det så red vi i arbetsgalopp mot Gyllneskogen. Där hälsade vi på Emma och vi fick ett litet terrängpass av henne. Sen så red vi, Dream (Soffans häst) var självklart så busig som han brukar vara. <3
Sen efter kom vi hem, Soffan skulle hem tidigt någon av hennes pappa skulle komma så hon frågade om jag kunde ta hand om Dream. Det gjorde jag. Jag borstade dem glänsiga och skinande, gav dem mat och vatten oså sen släppte jag ut dem.
Sen gav jag dem lite morötter, packade ihop min väska jag hade spritt över mig och ställde dem i ordning. Tog min skolväska och sen hörde jag brorsan komma (Lance).
Jag hoppade in, där satt Mary
-Hej Athena! sa Mary och log.
Medans Lance bara fräste och tjatade varför han behövde hämta mig och inte pappa ( Steve ).
Sen sa jag hej då till Mary och fräste åt Lance.
Jag pluggade klart, alla min tusen läxor. tufft att gå i sjuan.. 
Jag hörde pappa komma hem.
-Hej gumman! sa han. 
-Hejhej, när kommer mamma hem? sa jag frågande.
-Snart, gissa vad jag har köpt? Mcdonalds! Sa pappa och viftade med påsen.
-Mums, illhungrig pluggar hårt som attan och det var en lång dag i stallet. Sa jag tröttande.
-Förstår, sa pappa och kramade om mig. 
Vi åt jag fortsatte med det sista sen träffade jag Jen. (Jenny Snowhill)
Vi shoppade lite och hängde med några andra. 
Sen gick jag o la mig. 
 
//
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0